Podmínkou úspěchu v divokých vodách internetu je dobrá tvorba webových stránek. Ačkoliv jsou této činnosti jinak věnovány celé knihy a jeden článek rozhodně stačit nebude, nachystali jsme pro vás alespoň několik tipů, které se vám zprvu mohou hodit!
Samotné tvorbě webových stránek musí předcházet výběr vhodné domény a hostingu
Dobrá doména je snadno zapamatovatelná, odráží vaši brandovou identitu a zároveň navyšuje vaše šance na nalezení ve vyhledávačích. V nejlepším případě se také její samotný název nějak vztahuje k vašemu oboru a dává vytušit, co má zákazník očekávat dříve než na vaše stránky vstoupí.
Až budete doménu registrovat, seznamte se také s pravidly její registrace.
Neméně důležitý než výběr domény je i výběr hostingu. Příliš pomalý či málo zabezpečený hosting se může neblaze projevit na způsobu, jakým bude vaše stránka vyhledávači vnímána.
Zejména jestliže má být vaše stránka bohatá na videa a obrazovou složku byste měli vybírat hosting, jenž takové načítání usnadní. Řiďte se také možnostmi eventuální technické podpory nabízené poskytovatelem, stejně jako možnostmi zabezpečení a zálohování. Web hosting zdarma není vždy řešením, které je z dlouhodobé perspektivy nejvýhodnější!
Vybírejte vhodný CMS (Content Management System)
Představte si vaši stránku jako auto. Nablýskaná karosérie a elegantní design a interiér – to vše může ohromovat kolemjdoucí návštěvníky. Ale to pravé kouzlo, které uvede tento zázrak do pohybu, se skrývá pod kapotou. Tímto pomyslným motorem je v případě vašich webovek dobrý CMS software. Příkladem takového CMS může být Magento pro komerční weby, nebo Wordpress pro weby převážně informačního charakteru. CMS je ale mnohem více a podle toho, jaký účel vaše stránky plní, pro vás může být vhodnější buď ten či onen. Jedním z vašich prvních úkolů při tvorbě stránek by proto měla být identifikace takového softwaru, který je pro váš vlastní účel nejvhodnější.
Atraktivní design určuje, jak vás budou návštěvníci vnímat
Pěkný grafický design i rozvržení a přehlednost stránky pomáhají návštěvníkům v orientaci a také hrají velkou roli v tom, jak je vaše značka i nabídka vůbec vnímána. Zákazníci si kvalitní design stránky podvědomě spojí i s kvalitou vašeho samotného produktu. Proto mu věnujte takovou pozornost, jakou si zaslouží. I pouhá barevná schémata mohou významně ovlivnit postoj zákazníků a změnit jejich spotřební chování!
Usnadněte návštěvníkům navigaci po stránce
Čleňte obsah webu do příslušných kategorií a podkategorií. Na viditelném místě (ideálně navrch stránky) mějte lištu, která zákazníky zavede do důležitých sekcí vašeho obsahu. Provažte jednotlivé stránky vnitřním odkazováním. Pokud máte na stránce hodně textu, čleňte jej do odstavců a bodů.
Zkraťte dobu načítání na minimum
Zkomprimujte obrázky na vaší stránce. Odstraňte nadbytečné mezery a odstavce v kódu stránky. Nastavte ukládání do cache vyhledávače. Dobře si rozmyslete, které pluginy potřebujete. Nepřehánějte to s reklamními bannery a videy na vašich stránkách.
Pamatujte, že rychle se načítající stránka je pro vyhledávače důležitým signálem její důvěryhodnosti a často vám může přidat i nějakou tu příčku v SERPu.
Pamatujte na uživatele mobilních telefonů
Počet lidí vyhledávajících z mobilních telefonů neustále stoupá a dnes již převyšuje i počty lidí vyhledávajících ze stolních počítačů! Vaše stránka by tak měla vycházet těmto uživatelům vstříc a nabízet takový design, který se obrazovkám mobilních telefonů hravě přizpůsobí.
Myslete na SEO
Takzvaná optimalizace pro vyhledávače je pro úspěch vašich stránek nezbytná. Znejte klíčová slova relevantní k vašemu oboru a zakomponujte je do nadpisů i textu stránky webu. Vytvářejte originální a přínosný obsah (například blogové články, videa, infografiky), který vás ustanoví jako experta na danou problematiku. Opatřete každou ze svých stránek meta tagy. SEO je samozřejmě dálkový běh, který nemá konce. Zpočátku si ale s klíčovými slovy a metatagy vystačíte a sami poznáte, jak to vašim stránkám prospěje!
Chtěli byste k našemu seznamu připojit další tipy? Směle tak učiňte v komentářích!
Facebook komentáře