Termín výstavby panelových domů probíhal v letech 1958 až 1990 a počítal s tím, že jenom pár rodin bude mít rodinné auto. Na základě toho byla vytvořena jenom asi třetina parkovišť ve srovnání s množstvím bytů.
V současné době, kdy má někdo i dvě nebo více auta již kapacita parkovacích míst nestačí. Vznikají situace, kdy lidé parkují mnohem dále od svého domova, anebo řidič svou snahu dodržet všechny předpisy vzdají a zaparkují svá auta na chodník, kde pak zavází chodcům.
Starostové měst se snaží často neefektivně řešit problémy s parkováním, například tím, že zavedou vysoké parkovné. To může mít určitý efekt, ale lidé přesto potřebují parkovat někde svá auta a když je zavedeno parkovné, tak v mnoha případech i přes to nenaleznou parkovací místo.
Problém s parkováním se týká především turistických míst (hrady, zámky, ZOO), sportovních míst (O2 arena, Sport arena, sportoviště, stadiony, lyžařská střediska) a nákupních míst (nákupní centra, hypermárkety). Zde se v určitých časových intervalech koncentruje velké množství aut, která vytlačují auta rezidentních řidičů.
Takový problém řeší například obyvatelé Brandýse nad Labem a Staré Boleslavi. Sídliště těchto měst byly postaveny hned vedle historické části města. To má za následek, že turisté a místní se přetahují o parkovací místa. Samozřejmě Praha je tímto problémem chronicky známá.
„V Praze zásadně chybí velkokapacitní záchytná parkoviště na okraji města či u dopravních uzlů ve Středočeském kraji. Obrovská masa lidí, která do metropole přijíždí za prací, tak nemá kde své auto odstavit.“ prohlásil Omar Koleilat, generální ředitel skupiny CRESTYL
Ať už je problém s parkování v jakémkoliv městě a příčina tohoto problému je různá, tak s nástupem nových technologií a nových řešení se tento problém dá řešit velmi efektivně. Ne však každý toto řešení zná.
Technologická firma Car Tower vyvinula takzvané chytré parkování, které úspěšně řeší problémy s parkováním v řadě českých měst. Jejich inovace spočívá v instalaci parkovacích věží, kde výstavba je mnohem levnější, než u parkovacích domů.
Parkovací věž je ideálním řešením parkovaní pro městské zástavby. Je tichá, úsporná na místo a pojme až 16 automobilů. Má mnoho variant opláštění, lze ji adaptovat téměř do jakéhokoliv architektonického prostředí. Můžete ji bezpečně ovládat z panelu kartou, čipem, či vyvinutou mobilní aplikací.
Car Tower je navíc systémem maximálně flexibilním s možností demontáže a přemístění na libovolné místo v průběhu celé životnosti konstrukce. Navíc je parking tower navržen s maximálním stupněm unifikace jednotlivých komponent a je tak konstrukčně předpřipraven na možnost dodatečného zastřešení, krytování nebo použití jiných doplňků vyrobených na přání zákazníka.
Instalace nezatěžuje dlouhodobě provoz a infrastrukturu, jelikož jeho instalace pomocí jeřábu, zabere od 3 do 5 pracovních dnů v závislosti na výšce zařízení. Demontáž zabere přibližně stejný časový interval. Řešení pomocí Car tower splňuje všechny potřebné evropské normy.
Facebook komentáře