
Kate a Barry Tongovi vydělali více než 1 000 liber za prodej věcí po Barryho babičce.
MNOHO z nás sní o zahájení vlastního podnikání – avšak jeden inspirativní pár prozradil, jak založil online prodejní impérium pouze s poukázkou do supermarketu v hodnotě 20 GBP.
Barry a Kate Tongovi, kteří žijí v Northamptonshire, nikdy neuvažovali o prodeji na eBay. Oba pracovali na plný úvazek, Barry (46 let) jako národní manažer prodeje a Kate (45 let) jako vedoucí týmu administrátorů.
Když v roce 2010 zemřela Barryho babička, bylo potřeba vyklidit její bungalov. Manželé se rozhodli pomoci tím, že začali prodávat její majetek na eBay.
Předměty nebyly nijak zvlášť cenné, ale byly to drobnosti jako ozdoby, plechovky od sušenek a dokonce i trochu písku z Isle of Wight (ostrov situovaný na jihu Anglie).
Pár strávil dva týdny fotografováním a psaním popisů předmětů, než je uvedli na eBay.
Ke svému šoku vydělali přes 1000 liber. Dokonce poslali některé položky do zahraničí, až do Brazílie.
„Nemohl jsem uvěřit, že se to prodává – myslel jsem, že by to mělo být vyhozeno do kontejneru“ řekl Barry.
Rozhodli se dozvědět něco více o eBay, číst knihy a zkoumat, jak co nejlépe zalistovat produkty.
„Pár pokračoval v prodeji, nejprve dražil své vlastní věci a poté začal jezdit na bleší trhy (v Británii označované jako „car boot sales“), kde kupoval DVD, aby je prodával na platformě.“
Jednoho dne si pár povídal se svou místní doručovatelkou a vysvětlil jí, že prodávají staré věci na eBay.
Doručovatelka je požádala, aby se podívali na její půdu, která byla plná golfového vybavení. Pár všechno odkoupil a prodal na eBay, čímž znovu prokázal svůj talent pro online prodej.
Pak ta chvíle štěstí, která všechno změnila – multi-balíček chipsů plněných nesprávnou příchutí.
„Supermarket dal do multi-balení nesprávné lupínky,“ řekl Barry.
„Kate šla do supermarketu, stěžovala si a dostala poukaz v hodnotě 20 liber.“
„Z té poukázky v hodnotě 20 GBP jsme koupili tři spreje na zesvětlení vlasů, které byly zcela nové v sekci supermárketu zdraví a krása. Tři tyto spreje koupila za 12 GBP.
„Přišli jsme domů, Kate šla dostala do sprchy, aby použila své produkty, a já jsem je v žertu zalistoval na eBay.“
„Než vylezla ze sprchy, prodali jsme je všechny tři za 6,99 GBP za kus plus poštovné.“
Tímto krokem začalo online prodejní impérium Sol Retail zaměřené na zdraví a krásu.
Rychlost prodeje přiměla pár k dalšímu zkoumání oblasti zdraví a krásy.

Výběr produktů prodávaných společností Sol Retail na Ebay.
Všechny své výdělky reinvestovali do nákupů více produktů, rozvinuli vztahy s velkoobchodníky, začali navštěvovat veletrhy a založili nové značky.
Ponořit se naplno do budování byznysu
Pak jim zavolal Amazon, který chtěl, aby pár prodával na jejich vlastní platformě.
Po mnoha diskuzích se rozhodli, že se odhodlají, opustí své denní zaměstnání a budou na plný úvazek prodávat na eBay a Amazonu.
Zpočátku nebylo jejich snem stát se multimilionovou společností se 40 zaměstnanci, jako je tomu nyní.
„Chci lidem ukázat, že na založení společnosti nepotřebujete miliony, můžete to udělat s téměř ničím.“ řekl Barry Tong
„Když se ohlédnu zpět, bylo to největší rozhodnutí, které jsme museli udělat,“ řekl Barry. „Slušně jsme vydělávali, tvrdě jsme pracovali, abychom se dostali na takovou úroveň.“
„Pracoval jsem v zaměstnání přes 20 let a nyní jsme se chystali všechno zahodit kvůli riziku.“
„Naším jediným cílem bylo zajistit, abychom se udrželi finančně nad vodou.“
„Přešel jsem z pohodlného firemního auta k tomu, že jsem jezdil v autě jako z Pošťáka Pata (v originále Postman Pat, je hlavní postava britského animovaného seriálu pro děti, který jezdí v ošuntělém autě)!“
„Odejít z našich zaměstnání pro nás bylo obrovské rozhodnutí a naším cílem bylo jen přežít.“
„Chtěli jsme mít děti a snažili jsme se vytvořit situaci, kdy bychom měli to štěstí, že bychom se nemuseli obávat, že přijdeme o jejich divadelní představení nebo vánoční vystoupení.“

Kate a Barry se svými zaměstnanci slaví první narozeniny společnosti Sol Retail
Obchod rostl nad jejich očekávání: brzy začali prodávat mezinárodně na Amazonu, nejprve v USA a poté ve Francii, Německu, Španělsku a Itálii.
Každá libra, kterou vydělali, byla reinvestována do podnikání, bez jakýchkoli půjček nebo externích investic. Bez jakékoli podpory se naučili podnikat za pochodu.
„Nikdy jsme si nepůjčili ani cent,“ řekl Barry. „Peníze jsme použili na to, abychom je vzali a vložili zpět.
„Udělali jsme hodně chyb, když jsme začínali, ale také jsme udělali spoustu správných rozhodnutí.“
„To byla naše strategie, se kterou jsme začali: uděláme věci špatně, poučíme se z toho, pochopíme, co se pokazilo a jdeme kupředu s ujištěním, že už ty chyby nikdy neuděláme.“
Od balení produktů v ložnici a trávení hodin denně na poště až po rozhořčení všech možných zákazníků nyní manželé používali sklady a distribuční centra Amazonu k odesílání zboží do celého světa (jedná se FBA systém, kdy Amazon za prodejce zašle uskladněné zboží zákazníkovi a bere si za to poplatek. Prodejci tak odpadá starost se zasláním zboží zákazníkovi a jeho případnou reklamací).
Barry a Kate také začali spolupracovat s britským Ministerstvem podnikání a obchodu (DBT), což jim bylo obrovskou podporou, která jim pomohla pochopit složitosti mezinárodního podnikání, jako jsou daňové povinnosti.
„Začali jsme pracovat přímo se značkami,“ řekl Barry. „Přestali jsme dělat velkoobchody, přestali jsme dělat distributory a začali jsme budovat svůj příběh a naši značku.“
„V roce 2017 jsme se začali stávat exkluzivními pro značky a zkoumali jsme jejich globální strategii pro online platformy po celém světě.“
„Nyní zastupujeme značky, nakupujeme jejich produkty a prodáváme je na globální scéně. V našem desátém roce jsme udělali 10 milionů GBP.
„Náš růst je astronomický: v tomto fiskálním roce se předpokládá, že uděláme obrat 20 milionů GBP a v příštích třech letech jsme na cestě k obratu 50 milionů GBP.“
Sol Retail je nyní jedním z největších prodejců zdraví a krásy na Amazonu a eBay a spojil se se společnostmi Tesco, TikTok a Walmart, aby i nadále oslovoval nové kupující napříč různými věkovými skupinami.
Nyní vlastní také své vlastní značky jako jsou The Blue Beards Revenge a Below the Belt.
Pár, který má dvě malé děti, je zapálený do pomoci druhým – darovali více než 250 000 GBP v zásobách zboží charitě Lewis Foundation v Northamptonu na podporu pacientů s rakovinou a místním potravinovým bankám. Barry také bezplatně věnuje svůj čas organizaci DBT, kde poskytuje rady a podporu začínajícím podnikatelům.
„Chci lidem ukázat, že k založení společnosti nepotřebujete miliony,“ řekl Barry.
„Můžete to udělat téměř z ničeho; jen musíte být opatrní a vědět co děláte.
„Nikdy nepochybujte o tom, zda na to máte schopnosti: můžete řídit firmu a můžete ji zajistit, aby fungovala, ale budete muset tvrdě pracovat.“
„Neznám žádný obchod, v kterém by to měl majitel firmy snadné: musíte dřít a pak dostanete odměny.“
Kate řekla: „Ani jeden z nás nešel na univerzitu a školy kladou velký důraz na to, abyste měli známky, ale pokud budete dostatečně tvrdě pracovat, abyste něčeho dosáhli, existují i jiné možnosti.“
Top 10 tipů pro úspěšný prodej na eBay
Zde jsou nejlepší tipy Barryho a Kate pro úspěšný prodej na eBay:
- Použijte své vlastní fotografie. Možná si myslíte, že používáním originálních fotografií značky váš zápis zlepší, ale pokud nemáte povolení od vlastníka obrázku, hrozí vám porušení zásad eBay a fakturace za neoprávněné použití obrázku.
- Nabídněte poštovné zdarma. To je nutnost při prodeji ve Velké Británii. Nabídka bezplatného poštovného pomáhá zlepšit hodnocení nabídky a můžete těžit ze zlevněných prodejních poplatků.
- Poskytujte rychlejší možnosti dodání zboží. Algoritmy eBay a zákazníci mají rádi, když existují dvě možnosti: Bezplatné, ale pomalejš dodání a zároveň placené, ale rychlejšího dodání.
- Dodávejte včas. Nejhorší, co můžete udělat, je dodávat zboží po slíbeném termínu dodání. Dodržujte sliby a doručujte zboží včas, aby byla zajištěna skvělá zpětná vazba od kupujících.
- Použijte sledované doručení. Na eBay jste chráněni, pokud prokážete doručení. Chraňte se a vždy posílejte zásilky se sledovacím kódem.
- Přemýšlejte jako zákazník. Při vytváření zápisu používejte slova, která by jste použili při vyhledávání a tím pádem je velká pravděpodobnost, že je použije i zákazník. Koneckonců chcete být nalezeni.
- Vyplňte VŠECHNY podrobnosti. Ebay poskytuje volitelná informační pole (specifikace) u každého záznamu. Vyplňte vše důležité, aby se váš zápis dostal před ty správné lidi (vaši cílovou skupinu).
- Napište úplný popis produktu. Ať už se jedná o nový nebo použitý produkt, ujistěte se, že jste napsali úplný popis produktu, který vám pomůže najít váš záznam.
- Buďte upřímní. Pokud se jedná o použitou položku, ujistěte se, že jste uvedli úplné podrobnosti o jakémkoli poškození, včetně obrázků. Nepoctivost může znamenat vrácení zboží nebo negativní zpětnou vazbu, která může poškodit váš prodej.
- Nebojte se být globální. Pokud máte možnost dostat do dané země svůj balík bezpečně a výhodně, využíjte této příležitosti!
Facebook komentáře