Autor: Martin Kirschner.
New York Times informovala o tom, že společnost Facebook uvede na trh novou kryptoměnu s názvem Facebook coin. V současné době Facebook jedná se směnárnami, kde by chtěl prodávat svou kryptoměnu.
O této události informoval i Bloomberg v prosinci minulého roku, nicméně informace byla taková, že tato nová kryptoměna by se mohla používat pouze pro platby chatovací služby WhatsApp.
Podle nové informace od NYT by se dalo Facebook coinem platit také ve službách Facebook, Messenger a Instagram, díky čemuž by se tato nová kryptoměna mohla dostat do rukou až 2,7 miliardy potencionálních zákazníků.
Vývoj Facebook coinu má ve společnosti Marka Zuckerberga na starosti tým o více než 50 lidech, kteří ve firmě pracují v kancelářích s vyhrazeným přístupem, kam se ostatní zaměstnanci společnosti nedostanou.
Facebook se snaží vytvořit tzv. Stable coin, což je druh kryptoměny vázané na jednu nebo více fiat měn. Podle uvedených zdrojů by Facebook coin měl být vázán na několik národních měn, které Facebook drží na svých účtech. Díky vázanosti na měnách by tak u Facebook coinu nemělo docházet k přílišným výkyvům cenám a proto by tato kryptoměna měl být vhodnou spíše pro běžné lidi, než pro spekulanty.
Kritici této nové kryptoměny poukazují na to, že Facebook bude svou novou kryptoměnu centralizovat a řídit, což je opakem myšlenky Bitcoinu, který je decentralizovaný. Je jen otázkou, jakou hodnotu tato kryptoměna přinese lidem a jestli v tomto případě nebude lepší platit normální měnou.
V minulém článku, který je rok starý, jsme také psali o tom, proč Facebook zakazuje reklamy na kryptoměny. Podle oficiálního vyjádření společnosti Facebooku, je to pro to, že kryptoměny jsou bezpečnostním rizikem. Dnes se potvrzuje, že Facebook ve skutečnosti nechtěl chránit lidi před údajnými podvody jiných kryptoměn, ale že se chtěl zbavit konkurence a založit si vlastní kryptoměnu u které by si sám mohl dělat propagaci skrze vlastní sociální sítě.
Více informací o této nové kryptoměně sdělí Facebook ve druhé polovině tohoto roku.
Facebook komentáře