V poslední době se někteří provozovatelé e-shopů potýkají s klesajícím počtem objednávek, což negativně ovlivňuje jejich podnikání. Podle dostupných údajů působilo ke konci roku 2024 v České republice přibližně 49 700 e-shopů, což představuje mírný pokles oproti předchozímu roku. Tato vysoká konkurence však na trhu vyvolává otázku, zda právě ona není příčinou snižujícího se počtu objednávek. Odpověď zní nikoliv.
Celkově se totiž obrat českých e-shopů v roce 2024 po dvou letech vrátil k meziročnímu růstu. Činil 194 miliard korun, což bylo o pět procent více než v roce 2023. Obrat e-shopům rostl ve všech čtvrtletích, přičemž nejvíce v závěru roku – meziročně o šest procent. Vyplývá to z pravidelného průzkumu on-line srovnávače Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
„Rok 2024 byl pro české e-shopy obdobím pozvolného růstu a z našich dat je jasně vidět, že česká ekonomika ožívá. Částečně se zmírnily obavy z inflace a z rostoucích cen energií a Češi pokračovali v on-line nákupech, které dosud odkládali a nakupovali i zboží, které dříve nebylo on-line tolik dostupné,” potvrdil generální ředitel Heureky David Chmelař.
Oproti roku 2023 zaznamenalo loni solární příslušenství výrazný růst, konkrétně o 835 %. Více než sedminásobně vzrostl i zájem o solární sestavy a stejným tempem také vzrostla poptávka po cyklistických kraťasech. Šestinásobně vzrostla poptávka po dětském zahradním nábytku a pěti násobně po náhražkách kávy. Klíčem tedy je zaměřit se na správný segment trhu po kterém je poptávka a o zviditelnění vašich produktů se postará PPC reklama.
I když konkurence hraje významnou roli, skutečná příčina poklesu objednávek může často spočívat ve špatně nastavených PPC (Pay-Per-Click) reklamách nebo v jejich úplné absenci. PPC reklamy jsou formou online inzerce, kde inzerent platí za každý proklik na svou reklamu. Mezi hlavní platformy pro PPC reklamu patří Google Ads, Sklik, YouTube, a sociální sítě jako Facebook a Instagram.
Efektivní správa PPC reklam zahrnuje kontinuální práci s daty, testování různých strategií a neustálou optimalizaci kampaní. Bez odborného přístupu mohou být PPC kampaně neefektivní a vést k nízké návratnosti investic. Proto je vhodné svěřit správu PPC reklam specialistům z marketingové agentury EBOOST, kteří mají zkušenosti a know-how potřebné k dosažení nejlepších výsledků. Agentůře EBOOST důvěřuje spousta firem, které sdílely pozitivní recenze s odkazem na kladné finanční výsledky jejich práce. Agentura nabízí firmám udělat zdarma audit současných PPC kampaní kde se dozví, proč jejich PPC reklamy nejsou výdělečné.
Závěrem lze říci, že jedním z klíčových prvků je zaměřit se na správný segment trhu po kterém je poptávka. Nicméně se správně nastavenou PPC reklamou dokážete prodat zboží po kterém je poptávka stagnující. Agentura EBOOST, například sdílela článek jak pomohla fitness shopu vyrůst o 449% v okurkové sezóně. To je důkaz, že až tak nezáleží na čase, nebo segmentu trhu, jako na správně nastavené PPC kampani.
Facebook komentáře