Adskeeper je reklamní platforma, která umožňuje novinářům zpeněžit svou návštěvnost umístěním jejich reklam. Je to taková alternativa Google Adsense. Naopak inzerenti můžou inzerovat sve reklamy za které platí. Nedávno se však tato reklamní platforma ke mně zachovala nefér a okradla mě o 154 USD, což je výplata za dva měsíce z mého webu.
Jak jsem poznal Adskeeper
Oslovila mě Tetiana Samosyonoková manažerka Adskeeperu, jestli bych nechtěl spolupracovat s její platformou a monetizovat svůj obsah. To bylo před rokem a půl. Nejdřív jsem řekl, že už mám na svém webu reklamy od Skliku, ale nakonec mě přemluvila a já jsem začal zobrazovat na svém webu reklamy od této společnosti.
Poté jsem komunikoval s jinou manažerkou Ninou Storozhylovou s kterou jsem řešil věci ohledně zobrazovaní mých reklam.
Musím objektivně říct, že v začátcích probíhala spolupráce bez problémů a výplaty byly také velmi slušné. Vycházelo to na nějakých 5 USD za 1000 návštěv.
Bod zvratu
Jelikož Adskeeper řídí Ukrajinci (i když oficiálně se jedná o americkou firmu INTERNATIONAL DIGITAL ADVERTISING AGENCY LLC and HARDWARE SOLUTION LIMITED), tak bych řekl, že bodem zvratu se stala válka na Ukrajině. Od té doby se mnou místo člověka se jménem a lidskou tváří začal komunikovat nějaký anonymní „tým podpory vydavatelů“ bez jména a fotky při komunikaci. Trochu mi to připomíná bezejmennou „zákaznickou péči“ od podvodníka Jiří Vokiel Čmolíka. Myslím, že úplným základem nějaké serióznosti je představit se celým jménem a ideálně i s lidskou tváří, ať vím s kým mám tu čest mluvit. Už to, že s vámi komunikuje nějaký anonym rozhodně nepřidá na důvěryhodnosti.
Vypadá to, že se Adskeeper dostal do finančních potíží, protože místo původního finančního ohodnocení klesly zisky z reklam na cca 2 USD za 1000 návštěv. Myslím, že firma manipuluje s čísly a nakonec vám zaplatí ještě míň.
Krádež 154 USD
Došlo to tak daleko, že se Adskeeper rozhodl mě okrást o zisk 154 USD za dva měsíce, kdy jsem jim zobrazoval reklamy na mém webu. Udělali to tak, že prostě jednoho dne vypnuli zobrazování jejich reklam na mém webu. Dokonce neměli ani slušnost mě o tom informovat a já jsem až po třech dnech zjistil, že je problém se zobrazováním reklam.
Když jsem pak kontaktoval tu jejich anonymní zákaznickou podporu a zeptal se jich, proč se na mém webu nezobrazují reklamy, tak mi odpověděli, že na mém webu jsou „boti“, kteří zřejmě klikají na reklamy a způsobují tím škody inzerentům. Řekli mi, že na základě toho mi nevyplatí peníze za dva měsíce zobrazovaní reklam (ve skutečnosti jsou finanční ztráty za 63 dnů včetně období kdy se již reklamy na mém webu nezobrazovali a můj web zůstal bez monetizace).
Moje vyjádření
Já opravdu nevím, jestli po mém webu obíhají nějací neviditelní „boti“ (počítačové programy) a klikají na reklamy inzerentů. Já jsem sem určítě žádné „boty“ neposlal. Kladu si otázku kdo a jak by na tom někdo mohl profitovat?
Další otázka, kterou si kladu je ta, proč mě Adskeeper neinformoval o výskytu nějakých botů před 60ti dny, kdy se údajně začaly objevovat na mém webu? No protože to by mě nemohli zpětně okrást za dva měsíce výplaty.
Tohle je typická výmluva podvodníků, kteří vás chtějí okrást a myslí si, že to ospravedlní tím, že řeknou, že na vašem webu pobíhají nějací neviditelní boti, jejichž existenci nelze prokázat. Podobnou taktiku využívají farmaceutické společnosti, kdy skrze média poukáží na neviditelný virus, aby pak skrze vlády mohly prosadit povinná očkování.
Bezejmenná zákaznická podpora Adskeeperu aby podpořila své tvrzení, tak mi poslala „důkaz“, že tomu tak je. V tom důkazu, ale chyběl název mé domény, což by dokazovalo, že údaje jsou skutečně z mého webu a ne z nějakého jiného.
Na to jsem jim poslal zase svůj důkaz z Google Adsense, kde bylo napsáno, že na mém webu je „0 nutno vyřešit“ problémů, což znamená, že web nemá ani jediný problém, který by porušoval pravidla, nebo zásady Google Adsense:
Takže z hlediska Google Adsense je můj web zcela v pořádku, ale pro Adskeeper je v nepořádku? Prostě jedná se o výmluvu, aby si mysleli, že v rámci svých obchodních podmínek vás můžou legálně okrást.
Další velká lež, kterou Adskeeper napsal bylo to, že peníze o které mě okradl použije na kompenzaci finančních ztrát inzerentů. Můžu vám říct, že jsem dělal pro nějaké eshopy reklamní kampaně ať už PPC na Google Ads, Facebook reklamy a nově také Gab Ads. Nikdy se nám nestalo, že by se nám některá s těchto reklamních platforem omluvila a napsal něco ve stylu: „Omlouváme se vám, ale vaše reklamy byly zobrazeny na webu, kde jsou boti. Na základě toho vám vracíme peníze.“ Žádná reklamní platforma tohle nedělá a Adskeeper také rozhodně nebude vracet inzerentům žádné peníze. Je to lež, která vás má přespědčit o tom, že Adskeeper je lepší firma, která si z nakradených peněz nic nenechá a vrátí je inzerentům.
Závěr
Rok a půl jsem spolupracoval se společnosti Adskeeper bez problémů. Na druhou stranu jsem posledních pár měsíců sledoval, jak mi jsou snížovány zisky až to dospělo do fáze kdy, mě okradli úplně o dva měsíce mých zisků. Z toho usuzuji, že Adskeeper má finanční problémy a pravděpodobně budou následovat i další weby, které tato společnost okrade.
To už se v podstatě děje, protože jiný publisher na Trustpilotu napsal recenzi:
„Drž se od nich dál. Nevím, jaký systém používají k ověření kliknutí, ale zatraceně je to na hovno. Po více než 8 měsících práce s nimi tento měsíc považovali můj provoz za boty a zmrazili mi až 400 $ z mého účtu. A víte, co je na tom nejlepší? Řekli, že jejich rozhodnutí je konečné, aniž bych měl právo se alespoň ptát nebo se odvolat.“
Díky spolupráci s Adskeeper příjdete akorát o čas a peníze. Myslím, že za to vám to určitě nestojí. Společnost, která neumí ocenit práci publisherů si jejich spolupráci nezaslouží. Možná by si vedení z Adskeeperu mělo vyzkoušet, jaké to je desítky hodin psát články, věnovat spoustu času propagací článků a pak dostat zaplaceno almužnu, nebo dokonce nic. To by si pak uvědomili skutečnou hodnotu této práce.
Adskeeper jsou zloději a podvodníci, kteří si nezaslouží, aby jste jim věnovali svůj čas a prostor na svém webu.
Facebook komentáře