Marketing je odvětví, které velmi mocně umí ovlivnit naši psychiku. Zvláště to z tohoto hlediska platí pro slova jako sleva nebo akce. Proč nás tolik lákají výhodné nákupy, kdy se dá skutečně ušetřit a kdy se jedná spíše o reklamní trik?
Jak se neztratit mezi slevami
Míra dopadu slev se samozřejmě liší v závislosti na konkrétním segmentu. Obecně jejich vliv v našich podmínkách ovšem v průběhu několika posledních let zesílil. Mohou nás pohnout ke zcela neplánovanému nákupu, jak přiznává dokonce každý čtvrtý spotřebitel. Zvyšuje se ovšem i počet těch, kteří právě výhodnější ceny přímo vyhledávají. Alespoň občas ve slevě nakoupí prakticky každý, v průzkumech se k tomu přiznalo téměř 98 % lidí.
Současně ale platí, že není sleva jako sleva. Proto jsme zároveň jako národ i nedůvěřivější a informujeme se o ceně i u konkurence. Mnohdy tak zjistíme, že předložená nabídka má do výhodnosti daleko. Dokonce plné tři čtvrtiny zákazníků mají za sebou zkušenost s nákupem na internetu a slevou falešnou.
Takovýchto akcí je ovšem mnoho, proto nemůžeme vnímat všechny. Přehlédneme tudíž snadno i takovou možnost, která by si naši pozornost zasloužila. Všem těmto nevýhodám se pokoušejí čelit slevové kupony, které v posledních letech svůj rozmach zažívají hlavně na internetu. Jejich výhodou je především to, že se zpravidla vztahují na větší počet položek. Proto jste ušetřeni pořízení něčeho, co nakonec ani možná nevyužijete.
K čemu slouží slevové portály
I tomto segmentu ovšem můžete postupem času ztratit orientaci. Málokdo má chuť zkoumat všechny konkrétní obchody a zjišťovat, zda obchodník uvolnil voucher. Proto vznikly specializované weby, jako například MegaKupon.cz. Ten se právě zabývá namísto vás procházením a tříděním jednotlivých slev. Najdete tady poukázky do mnoha oblíbených obchodů, například Elektronic Star, který nabízí elektro a různé domácí spotřebiče. Další populární alternativou jsou například snubní prsteny Brilas.
Slevové kupony samozřejmě nemají jen virtuální podobu. I letos se bude konat akce zvaná Shopping Fever. V jejím rámci najdete další štědrou nabídku voucherů ve vybraných časopisech. Konkrétně jsou zahrnuty JOY, ELLE a Marie Claire.
Líbil se vám článek? Sdílejte jej na sociálních sítích:
Facebook komentáře