V dnešní době je online přítomnost životně důležitá pro každou firmu, dokonce i pro kamenné obchody, které nemají žádný elektronický obchod. Vytvoření webové stránky na míru není nijak zvlášť obtížné s mnoha dostupnými nástroji pro tvorbu webových stránek. Je však důležité správně nastavit a vyvíjet svůj web, abyste maximalizovali návštěvnost a zapojení – jinak byste mohli přijít o zisky. Tyto tipy vám mohou pomoci při tvorbě webu a dosáhnutí lepších výsledků, od oslovení cílového publika až po povzbuzení k většímu počtu konverzí.
Tipy pro vytvoření firemního webu
-
Udělejte svůj web optimalizovaný pro mobilní telefony
Mobilní optimalizace je zásadní pro to, aby byl web efektivní. Dospělí Češi tráví v průměru každý den více než čtyři hodiny na svých mobilních telefonech, zatímco více než jedna třetina nakupuje online přes mobilní zařízení. Netřeba dodávat, že web vaší firmy musí na mobilních telefonech vypadat dobře a být funkční.
Pokud se potenciální zákazníci dostanou na váš web, ale je pro ně obtížné jej číst nebo procházet na mobilním zařízení, mohou váš web jednoduše opustit a jít ke konkurenci. Pokud má zákazník negativní uživatelskou zkušenost na mobilním zařízení, pak to navíc nepříznivě ovlivňuje vaše webové stránky v hodnocení vyhledávačů, takže je pro uživatele obtížnější najít váš web pomocí vyhledávání Google – což nás přivádí k dalšímu bodu.
-
Usnadněte si hledání
Potřebujete název domény, který buď odpovídá názvu vaší společnosti, nebo nějakým způsobem popisuje vaši firmu. Můžete mít dokonce více domén, které odkazují na váš web. To znamená začlenit osvědčené SEO postupy – výzkum klíčových slov, obsahový marketing a placené reklamní kampaně ke zvýšení návštěvnosti vašeho webu.
Pokud si zvolíte název webu, jehož klíčové slovo je často vyhledáváno v největších vyhledávačích, jako jsou Seznam a Google, tak vám to ušetří spoustu peněz na marketingu. Lidé vás totiž najdou skrze vyhledávaní v momentě, kdy se váš web umístí na první místo ve vyhledávaní, čehož dosáhnete tím, že na web přidáte SEO optimalizovaný obsah – kromě klasických statických stránek doporučuji přidat alespoň 5 článků, které vyhledávače zaindexují a odkaz na vaši hlavní stránku webu vyšvihnou na první místa ve vyhledávaní.
-
Umístěte své kontaktní informace do horní části
Pokud je vaše firma závislá na tom, že vás lidé kontaktují, nebo zavolají vašemu prodejnímu týmu, pak umístěte tyto kontaktní informace tam, kde je snadno najdou.
„Vaše kontaktní údaje by měly být viditelné, nejlépe v horní části domovské stránky, aby návštěvníci nemuseli hledat telefonní číslo nebo adresu, pokud chtějí firmu kontaktovat,“ řekl David Brown, bývalý generální ředitel Web.com.
Pokud ke spojení se zákazníky používáte sociální média, umístěte své odkazy na sociální sítě do záhlaví nebo zápatí webu, kde je snadno najdou.
-
Usnadněte si navigaci
Dan Veltri, spoluzakladatel a hlavní produktový ředitel společnosti Weebly, doporučuje omezit navigační nabídku nejvyšší úrovně na pět jasně označených karet, pod nimiž jsou uspořádány související stránky. Měli byste také lidem nabídnout jednoduchý a intuitivní způsob, jak se můžou vrátit na domovskou stránku bez ohledu na to, kam vaši návštěvníci na webu zabloudí. Stává se totiž, že vyhledávání Googlu může velmi často přesměrovat čtenáře na jinou stránku vašeho webu, než je domovská stránka.
Věděli jste, že lidé prohledávají webové stránky shora dolů a zleva doprava? Proto umístěte svou navigační nabídku tam, kde ji většina lidí očekává: v horní části stránky. Použijte rozbalovací nabídky pod každou kategorií nejvyšší úrovně pro čistou a organizovanou navigaci. Správně rozvrhnout hlavní stránku webu znamená do jisté míry znát lidskou psychologii. Na správné rozvržení webu se například specializuje společnost For First’s, která váš web rozvrhne tak, aby jste z něj mohli do budoucna vytěžit maximum.
„Nejde nám jen o vytvoření webu. Chceme, abyste měli efektivní nástroj pro získávání nových zákazníků. S námi budujete nejen web, ale i strategii pro vaši budoucnost. Vyberte si nás a společně dosáhneme vašich cílů!“, píše společnost For First’s.
-
Udržujte své stránky přehledné
Paul Bolls, docent strategické komunikace na Edward R. Murrow College of Communication, řekl, že čtenáři musí být schopni si dát informace do kontextu. Pokud má stránka příliš mnoho informací, přetěžuje mysl, takže čtenář není schopný si nové informace uchovat. Ujistěte se, že používáte správnou rovnováhu mezi textem a grafikou, díky čemuž vaše stránky vypadají reprezentativně.
„Jedním ze způsobů, jak web zjednodušit, je vyjmout velké sociální widgety (jako například od Facebooku) z vašeho webu. Zeptejte se sami sebe, zda přidáváte informace, které vašeho čtenáře zajímají“, radil Michael LaVista, generální ředitel Caxy Interactive.
Pokud obsah vašeho widgetu nepodporuje účel stránky, odeberte jej.
-
Ujistěte se, že poskytujete přesné informace
Je samozřejmé, že nepřesné informace spotřebitele odradí, ať už jde o špatné telefonní číslo, zastaralé informace o produktu nebo gramatické chyby. Měli byste nejen zkontrolovat každou stránku před jejím uvedením do provozu, ale také každou stránku pravidelně kontrolovat a aktualizovat v případě potřeby.
-
Začleňte osvědčené postupy SEO
Možná máte nejlepší web ve svém oboru, ale nebude vám k ničemu, pokud jej lidé nenajdou. I když můžete utrácet peníze za reklamy, abyste na své webové stránky přivedli potenciální zákazníky, z dlouhodobého hlediska je finančně efektivnější přivést na váš web bezplatný provoz z organického vyhledávání.
Když český uživatel hledá informace online, jde do vyhledávačů, zejména na Google a Seznam. Obvykle najde to, co hledá, již na první stránce výsledků vyhledávání, takže to je místo, kde chcete, aby se vaše společnost zobrazovala. Google a další vyhledávače mají své vlastní proprietární algoritmy, které používají k hodnocení stránek na základě hledaných výrazů, nazývaných také jako klíčová slova.
Vyhledávače používají tři způsoby, jak určit, kde se váš záznam (stránka, článek, rubrika) zobrazí: procházení, indexování a hodnocení.
Procházení znamená, že vaši stránku najdou lidé prostřednictvím odkazů z jiných stránek. Zajistěte tedy, aby se odkazy na váš web objevily na co největším počtu externích webů.
Poté, co prohledávací roboti váš web objeví, je indexován, což znamená, že je analyzován obsah, zahrnující klíčová slova, aktuálnost, relevanci, odkazy a multimédia. Ujistěte se, že vaše stránky mají spoustu nového, relevantního obsahu souvisejícího s klíčovými slovy, která chcete nechat vyhledávačem hodnotit.
A konečně, hodnocení je způsob, jakým vyhledávače určují nejlepší výsledky pro dané vyhledávání. Hodnocení je založeno na relevanci a autoritě. Přidejte proto spoustu relevantního obsahu, jako jsou jednotlivé články o různých aspektech konkrétního tématu. Autorita je dána velikostí vašeho webu, jeho návštěvností a počtem dalších autoritních webů, které na váš web odkazují. Tvorba webových stránek na míru je jedná z možností, jak tuto SEO alchymii svěřit odborníkům, zatímco vy se můžete soustředit na byznys.
Zákazníci očekávají perfektní obchodní web
Dobře navržený obchodní web je základním prvkem, který potřebuje každá seriózní značka. I když tvorba internetového obchodu na míru může být pro vás efektivním způsobem prodeje produktů, či služeb, tak i prezentační web je důležitým zdrojem informací a propůjčuje vašemu podnikání legitimitu. Obchodní web vám také poskytuje digitální stopu, což je aktivum, které vám umožňuje získat z online prostředí nové zákazníky a s těmi stávajícími udržovat kontakt pomocí nastaveného email marketingu. Pokud plánujete vytvořit web poprvé nebo předělat ten stávající, mějte na paměti tyto tipy, abyste z něj učinili zdroj obchodního růstu.
Facebook komentáře