Všichni jsme vyzkoušeli tradiční e-mailové marketingové tipy…
Pečlivě jsi:
Vytvořil e-mail
Vypiloval každou větu
Zaměřil mozek na ten nejlepší předmět
S úlevou jsi dal publikovat. Hotovo.
Ale když se podíváš na své e-mailové statistiky, všimneš si, že otevření emailu nejsou tak dobrá, jak jsi doufal, a prokliky jsou zklamáním. Je to skličující, zvláště když dodržuješ doporučené postupy e-mailového marketingu.
Připadá ti to jako velká výzva přimět lidi, aby otevírali a četli tvoje e-maily? A pak pokračovali v proklikávání?
Opravdu to nemusí být tak těžké. Právě se dozvíš nejdůležitější rady, které jsem našel pro psaní e-mailů, které se otevírají, čtou a mají proklikovost.
Jsi připraven?
E-mailové tipy na etiketu pro lepší zprávy
Rychlá otázka:
Na který e-mail se nejvíce těšíš: e-mail od tvého nejlepšího přítele nebo e-mail od velké společnosti?
A který z těchto dvou e-mailů čteš nejraději?
Snadná volba, že?
Takže, když přemýšlíš, jak začít s e-mailovým marketingem, co uděláš? Píšeš, jako by jsi oslovovali obrovský dav lidí bez tváře? Stejně jako by to udělalo masivní firemní marketingové oddělení?
Pokud chceš aby se tvoji odběratelé těšili na tvůj e-mailový předmět pro prodej, měl bys zvážit, zda by ses měl chovat spíše jako přítel.
Znáš své přátele, máš je rád a důvěřuješ jim… že?
Zkus tento firemní vzhled zmírnit a vytvoř minimalistický design e-mailu. Piš konverzačním, uctivým hlasem.
Řiď se těmito 7 základními tipy pro e-mailovou etiketu pro přátelské a dychtivě očekávané zprávy…
1) Přestaň mluvit ke svému seznamu. Nebo předplatitelých. Piš, jako bys posílal e-mail pouze jedné osobě. Díky tomu budou tvoje e-maily osobnější.
2) Přestaň plýtvat časem lidí. Posílej e-maily pouze tehdy, když chceš říct něco skutečně cenného nebo užitečného.
3) Buď užitečný. Nepiš jen e-mail, když něco potřebuješ od svých čtenářů. Buď nápomocný, velkorysí a přátelský. Chovej se k nim jako ke skutečnému příteli.
4) Buď důvěryhodný. Dej lidem vědět, co mohou očekávat. Ano, prodejní zprávy by měly být součástí tvého e-mailového marketingu, to je v pořádku. Stačí být jednoznačný, když se mají lidé zaregistrovat.
5) Nebuď příšerný. Neváhej a přizpůsob si e-maily, ale neopakuj jména lidí příliš často, protože to zní jako skript z call centra.
6) Buď na jejich straně. Připomeň lidem, že nejsou sami. Řekni jim, že rozumíš jejich problémům. Vcíť se do nich a zeptejte se, jak jim můžeš pomoci.
7) Dej lidem odměnu za čtení. Zajisti, aby lidé těžili ze čtení tvých e-mailů. Jak? Poděl se o užitečný tip. Ať se cítí lépe. Inspiruj je.
Hledáš služby obsahového marketingu?
Jsem Martin a pomáhám dostávat tvé služby a produkty k široké veřejnosti pomocí PR článků ve VIP Novinách a specializuji se na poskytování cíleného organického provozu pro rostoucí digitální podniky.
Klikni a dozvíš se více
Tipy emailových předmětů pro další otevření
Většina schránek je přeplněná – až po okraj zaplněná nezajímavými, nudnými e-maily.
Tvoje e-maily se snadno utopí v přeplněných, hlučných schránkách doručené pošty po celém světě. Karty Gmailu a spamové filtry ještě více znesnadnily doručitelnost.
Proto piš přitažlivé názvy předmětů emailu, díky nimž vynikneš … které svádí lidi k otevření tvých e-mailů?
Předměty musí přitahovat pozornost, stejně jako nadpisy. Zde je 8 tipů pro předmět e-mailu:
9) Slib něco dobrého. Pokud lidé přesně vědí, co se naučí nebo jak přesně je uděláš šťastnějšími, informovanějšími nebo lepšími v podnikání, budou mít chuť přečíst si více informací.
10) Používej mocná slova. Smyslová, emocionální spouštěcí slova přitahují pozornost a dávají vyniknout tvým tématům v přeplněných schránkách.
11) Použij číslo. Protože číslice – jako 4 nebo 41 – oči nepřehlednou.
12) Maximalizuj zvědavost. Neboj se občas použít bizarní slova. Uspokoj informační skulinu nebo poruš informační skulinu. Tví čtenáři se rádi dozvědí více.
13) Upozorni na časté chyby. Protože nikdo nechce být vnímán jako hloupý.
14) Konec chytrosti. Jednoduché a specifické předměty pokaždé porazí chytré alternativy.
15 Uč se od mistrů. Přihlas se k odběru vynikajících e-mailových seznamů a analyzuj jejich předmět. Něco se zaručeně naučíš.
16) Přestaň sledovat nesmyslné statistiky, které najdeš ve standardních tipech pro e-mailový marketing, jako je optimální délka řádku předmětu. Žádný průměrný čtenář neexistuje. Vybuduj si skutečný vztah, aby tví čtenáři očekávali tvé e-maily a otevírali je, protože znají tvé jméno – i když tvůj předmět emailu je na hovno.
Tipy pro psaní e-mailů pro zapojení
Máš tedy lidi, kteří otevírají tvé e-maily. Co teď? Jak si udržet jejich pozornost a udržet je ve čtení tvých e-mailů slovo od slova?
Postupuj podle těchto 9 tipů pro psaní e-mailů, které zaujmou tvé čtenáře:
18) Piš rychle. Protože tak se projevuje tvé nadšení a osobnost.
19) Zkracuj. Úprava obsahu by měla být také součástí tvého e-mailového procesu. Dlouhé a nepraktické e-maily ničí zájem tvých čtenářů. Vyzvy se, že při příští úpravě zkrátíš text na polovinu.
20) Klást otázky. Představsi si, že si se čtenářem povídáš tváří v tvář. V takové situaci by jsi kladl otázky, že?
21) Neřiď se striktním vzorcem. Modrotištěné e-maily tvé čtenáře rychle odvedou od pozornosti.
22) Přidej osobní kontakt. Je to proto, že se snažíš přimět čtenáře, aby tě poznali, měli rádi a důvěřovali ti, že?
23) Neautomatizuj svůj pozdrav. Zkus „s vřelým přáním“, „s pozdravem“, nebo „zdravím ze slunné Kostariky“. Střídaním pozdravů se staneš méně robotický a více osobnější.
24) Použij slovo ty. Protože je to jedno z nejpřesvědčivějších copywritingových slov, když chceš s někym navázat osobnější vztah a pak mu něco jako jeho kamarád prodat.
25) Přestaň být nudný. Porozuměj prozrazujícím znakům nudného psaní. Piš krátké, silné věty. Buď k věci. A porušuj pravidla střední školy.
26) Přestaň být sobecký. Nebuď chladný, odměřený. Upřímně se starej o své čtenáře.
E-mailové tipy na konverzi prodeje
Nepíšeš e-maily jen pro zábavu, že? Jako majitel firmy musíš prodat, abys zůstal v podnikání (ať se ti to líbí nebo ne).
Jaké jsou tedy nejlepší prodejní techniky?
Chceš-li změnit více čtenářů na kupující, postupuj podle těchto 8 tipů pro konverzi e-mailů:
29) Neprodávej, dokud čtenáře nemáš zpracované. Staň se nejprve přítelem a důvěryhodným zdrojem informací a tví čtenáři u tebe pak snáze nakoupí.
30) Zvýrazni výhody. Neprodávej svůj produkt. Místo toho prodávej výhody, které zákazníkům nabízí.
31) Ukaž čtenářům, co všechno můžou propást. Většina lidí má averzi k riziku. Chtějí se vyhnout nepříjemnostem, závadám a komplikacím. Zvaž proto přeformulování výhod tvé nabídky jako poukázaní na problém, kterému ty pomůžeš svým čtenářům předejít.
32) Neřiď se striktním vzorcem. Protože vzorové zprávy, které se řídí přísnými tipy pro e-mailový marketing, znějí roboticky a jsou sakra nudné.
33) Pracuj na svém cíli. Vyprávěj zajímavé příběhy, které vedou k tvé prodejní zprávě.
34) Předlož jasný termín. Brání lidem v prokrastinaci.
35) Vlož více odkazů (na stejnou stránku). Protože to zvyšuje tvé šance, že lidé kliknou na tento odkaz.
36) Měj naprosto jasnou výzvu k akci. Řekni svým čtenářům, co přesně očekáváš, že udělají příště, a připomeň jim, proč je v jejich nejlepším zájmu nakupovat.
E-mailové podpisové tipy pro silné uzavření
Nyní je čas na silný závěr.
Mnoho lidí si přečte pouze konec tvého e-mailu, takže se ujistti, že buduješ důvěru a sděluješ nejdůležitější části tvé zprávy.
Jaké jsou nejlepší tipy pro e-mailový podpis? Vyzkoušej těchto 5 tipů, které prospějí tvému čtenáři i tvé firmě:
37) Jako adresu odesílatele použijte své skutečné jméno. Uveďte své jméno a pověst. To je osobnější, ne?
38) Rozvíjej přirozené vyjádření. Přestaň přemýšlet o tipech pro e-mailový marketing. Považuj své e-maily za způsob, jak mluvit se svými zákazníky nebo čtenáři.
39) Přidej osobitost. Používej slova a speciální výrazy, které použiváš pouze ty. Znám třeba někoho kdo používá neustále slovo „kulervoucí příležitost“. Buď osobností.
40) Experimentuj. Buď rebel a vyzkoušej něco nového. Odvaž se být jiný. Budeš překvapený, co funguje a co ne.
41) Využijte sílu P.S. Připomeň lidem termín. Nebo opakuj, co mohou ztratit, pokud tvou nabídku nepřijmou.
Krutá pravda o tvých e-mailech
Doručená pošta všech je přeplněná. Můžeš sledovat všechny nejlepší tipy pro e-mailový marketing, ale ne každý chce dostávat další e-maily.
Měl bys být poctěný, že se lidé přihlásili do tvého seznamu a rádi dostávají tvé emaily. Každý odběratel ti dal těžce získanou důvěru a část svého drahoceného času.
Takže buď opatrný. Nikdy neber něčí pozornost jako samozřejmost. Protože čas každého je drahý.
Pamatuj si tyto osvědčené postupy pro e-mailový marketing: Týden co týden musíš svým e-mailovým odběratelům prokázat svou hodnotu. Poznej své čtenáře tak dobře, že se dokážeš vcítit do jejich životních bojů. Pokládej jim otázky. A nabídni pomoc.
Piš, jako bys posílal e-mail jednomu dobrému příteli, protože tak si tě lidé zapamatují, budou tě mít rádi a budou ti důvěřovat.
Překlad: Martin Kirschner (www.vipnoviny.cz), Zdroj: copyblogger.com
Facebook komentáře